Nissan w formule Drift

Nissan Silvia S15 firmy Tamiya

Data publikacji: 2017-07-28

Prezentacja torowego modelu Nissan Silvia S15 japońskiej firmy Tamiya przygotowanego i stuningowanego przez zespół Dragon Customs z Bydgoszczy.

O ile firmy Tamiya specom od modeli nie trzeba przedstawiać, o tyle perłowo-białego Nissana Siliva warto. Model niby zwyczajny, jednak zbudowany przez specjalistów od modelarskiego tuningu z Bydgoszczy, staje się niepowatrzalnym egzemplarzem. Projekt "Side Slider" bazuje na podwoziu TRF 415 MSXX MRE z 2007 roku. Wyścigowy model posiada oczywiście napęd na cztery koła (paskowy). Pod "maską" silnik szczotkowy klasy 540 firmy Venom Fireball o mocy 148W. Do obsługi pozostaje elektroniczny regulator dwukierunkowy GM Purple SX3R oraz pistoletowa aparatura Acoms Technisport Hayabusa 4k.

To co najpiękniejsze widać jednak na zewnątrz. Karoseria to Nissan Silvia S15 firmy Tamiya, stylizowana na rasowy wóz torowy startujący w zawodach FORMULA DRIFT. Biały lakier z jaskrawymi, ręcznie wycinanymi grafikami przyciągają oko. Jak przystało na rasowy Drift Car, karoserię pokrywa mnustwo naklejek sponsorów, rozmieszczonych według pewnego schematu - uatrakcyjniając ogólny wygląd. Został również zachowany japoński styl, że prawa strona auta jest "lustrzanym odbiciem" lewej strony. Zostały wykonane atrapy japońskich tablic, wycieraczek, Klatki antykapotażowej w kolorze czarny mat, body lines, zestaw ospojlerowania - dolna lotka pod zderzakiem, boczne lotki na zderzaku oraz tylny dyfuzor.

Reflektory są fabryczne firmy Tamiya, oświetlenie zostało wykonane ręcznie. Kontrolę nad oświetleniem sprawuje moduł sterujący TLU-02 oraz zasilający TLU-01. Skrzydło na bagażniku, chłodnica oraz atrapa tłumika są firmy HPI, lusterka są fabryczne firmy Tamiya, pomalowane w kolorze czarnym. S15 siedzi na felgach HPI Rays57S-PRO WHEEL CHROME z oponami do driftu HPI ADVAN NEOVA AD07 T-DRIFT TIRE.

Podwozie to wysokiej klasy zawodniczy model TRF 415 MSXX MRE 2007 znanej japońskiej firmy "Tamiya". Wykonany jest z włókien węglowych, aluminim oraz plastikowych kompozytów. Model ten Charakteryzuje się świetnymi osiągami, niską wagą oraz ogromną możliwością regulacji ustawień: od twardości amortyzatorów, regulacji wszystkich kątów geomerii zawieszenia aż po dobór przełożen i regulację sztywności dyferencjałów . Napęd przenoszony jest na wszystkie 4 koła za pomocą pasków co zapewnia niskie opory toczenia. Zawieszenie stanowią niezależne wachacze dla wszystkich 4 kół, regulowane drążki wahaczy górnych oraz drążki kierownicze, amortyzatory olejowe z regulacją twardości sprężyn oraz szybkości przepływu oleju, a także stabilizatory korygujące pracę zawieszenia . Mechanicznie w podwoziu nie zastosowano zmian oprócz usztywnienia tylnego dyferencjału. Dostateczną moc zapewnia silnik szczotkowy klasy 540 "Venom Fireball 17x2" czyli 148W i 31500 obr/min. Kontrolę nad nim zapewnia dwukierunkowy regulator elektroniczny "GM Purple SX3R". Za sterowanie odpowiada serwomechanizm o uciągu 7kg. Nad całością czuwa pistoletowa aparatura 4-kanałowa "Acoms TECHNISPORT HAYABUSA 4K". Dzięki zastosowaniu odpowiednich ustawień, przełożenia oraz silnika, podwozie to jest w stanie osiągać prędkości nawet do ponad 100 km/h.

Model był szykowany na targi motoryzacyjne Poznań MotorShow 2010, podczas których rozegrano zawody Driftingu RC, które ukończył na 4 miejscu.

Pozdrawiam, Witold Kozłowski DRAGON CUSTOMS

Autor: Redakcja

Galeria fot. Nadesłane Nissan Silvia S15 firmy Tamiya - 1 Nissan Silvia S15 firmy Tamiya - 2 Nissan Silvia S15 firmy Tamiya - 3 Nissan Silvia S15 firmy Tamiya - 4 Nissan Silvia S15 firmy Tamiya - 5 Nissan Silvia S15 firmy Tamiya - 6

modelmania_sklep_traxxas
Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2017r. O nas | Reklama | Magazyn [PDF] Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska