Bokiem za pół darmo

Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących

Data publikacji: 2024-08-09

Jedna z najbardziej widowiskowych konkurencji motorsportu, Drift, również w małej skali cieszy się wielkim powodzeniem. Poziom mistrzowski dany jest nielicznym, ale trzeba zacząć, by być na szczycie. Traxxas pokazuje model dla początkujących miłośników driftingu.

Jazda "bokiem do przodu" nie jest łatwa. By móc w pełni cieszyć się driftem, należy dużo trenować oraz mieć odpowiedni zasób gotówki pozwalający zbudować zaawansowany techniczne model RWD. Zanim jednak dołączymy do mistrzowskiego grona driftowego środowiska, trzeba zacząć od podstaw. Tutaj z pomocą przychodzą najwięksi producenci modeli RC - Tamiya czy HPI Racing, oferując podstawowe konstrukcje pozwalające poznać technikę jazdy w kontrolowanym poślizgu. Do ich grona dołącza dzisiaj amerykański Traxxas prezentujący tylnonapędowego Forda Mustanga na platformie 4-Tec.

Dla Traxxasa bodaj to pierwszy model zbudowany w driftowej specyfikacji. Za bazę posłużyło dobrze znane podwozie 4-Tec, wykorzystywane do tej pory w wyścigowych projektach. Są oczywiście istotne zmiany - nie mamy tutaj napędu 4x4, a "zeszperowany" w 100% tylny dyferencjał. Zmodyfikowano również układ kierowniczy, pozwalający teraz na skręt kół nawet o 60 stopni. Drążki kierownicze są regulowane, by kierowca mógł dopasować charakter modelu do swojego stylu jazdy. Regulacji podlega także geometria tylnego zawieszenia. W połączeniu ze stalowymi półosiami napędowymi, plastikowymi oponami i olejowymi amortyzatorami, całość pozwala sądzić, że Traxxas zbudował naprawdę pożądny driftowóz dla początkujących.

Pierwsza odsłona platformy 4-Tec Drift wykorzystuje licencjonowaną karoserię Forda Mustanga w skali 1/10. I tutaj faktycznie Traxxas postanowił trzymać się skali. Rozstaw osi 257mm to światowy standard w klasie on-road. Takie karoserie produkuje i Tamiya, i HPI. Jest więc nadzieja, że jeśli ktoś nie lubi symbolu konia na przednim grillu, będzie mógł wymienić sobie na inną. Oczywiście, wykorzystując modelarskie talenty, będzie trzeba dopasować system mocowania, bo Traxxas wykorzystuje ostatnio system na zatrzaski.

Ciekawostką jest zmodyfikowany system TSM, wyposażony w 3 specjalne tryby do driftu. Traxxas Stability Management® (TSM) z 3 trybami driftu. Możemy zarządzać kątem skrętu, czułością układu kierowniczego, czułością gazu czy czułością pracy żyroskopu. Jak to się sprawdzi w realu, na betonowym lub dywanowym torze? Czekamy na polską premierę. Sprawdzimy.

Wybrane dane techniczne:

  • skala 1/10
  • rozstaw osi 257mm
  • długość 463mm
  • silnik szczotkowy, 21T Titan 550
  • aparatura 2.4GHz z systemem TSM
  • plastikowe opony
  • karoseria Forda Mustanga mocowana na zatrzaski
  • regulator obrotów XL-5, zasilanie NiMh lub 2S LiPo
  • amortyzatory olejowe
  • napęd na tylne koła
  • 100% szpera tylnego dyferencjału
  • regulowane drążki kierownicze
  • regulowana geometria tylnej osi
  • serwo 2075

 

Autor: Redakcja

Galeria fot. Traxxas Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 1 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 2 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 3 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 4 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 5 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 6 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 7 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 8 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 9 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 10 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 11 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 12 Traxxas pokazuje driftowy model rc dla początkujących - 13

OtoModel.pl - ogłoszenia modelarskie
Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2017r. O nas | Reklama | Magazyn [PDF] Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska