By radość nie trwała zbyt krótko

Jak kupić używany model zdalnie sterowany

Data publikacji: 2017-07-29

Zakup samochodu używanego zawsze niesie za sobą ryzyko. Czy sprzedawca powie nam prawdę o jego historii, faktycznym stanie technicznym i trapiących bolączkach? Ryzyko to wcale nie zmniejsza się wraz ze skalą kupowanego pojazdu.

SUV, cabrio czy może kombi? Diesel czy na gaz? Podobne problemy, choć w mniejszej skali, trapią osoby chcące kupić swój pierwszy, równie wymarzony samochodowy model zdalnie sterowany. Rynek RC jest w Polsce coraz większy i oferuje bogaty asortyment zarówno samych maszyn, jak i części czy akcesoriów. Co więc wybrać na początek?

Zacznijmy od silnika - elektryczny, czy spalinowy? Modele napędzane paliwem nitro to przede wszystkim namiastka motoryzacyjnej technologii. Pamiętajmy jednak, że koszty eksploatacji „spaliniaka” nie należą do najniższych. Nasze tygodniowe kieszonkowe wydamy na paliwo, filtry i świecę, a trudności w serwisowaniu mogą nas szybko zniechęcić do zabawy. Dźwięk silnika i generowane przez niego spaliny zmuszają nas też do jazdy z dala od ludzi. Modele elektryczne wykorzystują dzisiaj całe dobrodziejstwo najnowszej technologii, często spotykanej w samochodach hybrydowych (np.: Toyota). Model wyposażony w napęd elektryczny jest dla młodego stażem kierowcy idealnym kompromisem. Niemal bezobsługowe jednostki napędowe, wydajne i wielokrotnego użytku baterie, cicha i ekologiczna praca oraz przede wszystkim - wysoki moment obrotowy dostępny już po naciśnięciu gazu. Zabawo trwaj!

Drugi dylemat to czy kupić model szosowy, czy terenowy? Tutaj jednak odpowiedzi nie udzielimy - kupujący sam musi wiedzieć, czy będzie jeździł po czystym asfalcie, czy woli taplać się w błocie i pokonywać piaszczyste wydmy. Niezależnie, czy wybierzemy replikę samochodu osobowego czy terenowego, każdy z nich można nabyć w wersji standardowej lub przygotowanej do sportu. Na rynku znajduje się mnóstwo używanych egzemplarzy w różnorodnych konfiguracjach. Warto sprawdzić zakres przeprowadzonych prac „tuningowych”, a przede wszystkim markę producenta. Nic bardziej nie zabija radości z jazdy jak kłopot z dostępem do części zamiennych. W przypadku modeli po tuningu warto poprosić sprzedawcę, by dołączył do zestawu oryginalne części - będą na zapas. Unikajmy też konstrukcji do składania dostępnych w gazetach. Są niskiej jakości, a cena kompletu może dwukrotnie przekroczyć wartość modelu renomowanej firmy.

Podczas poszukiwań swojego pierwszego modelu zwracajmy szczególną uwagę na to, w jakich warunkach był on użytkowany. Piasek i wilgoć niosą za sobą zniszczenia, chyba, że właściciel po każdej zabawie odpowiednio je czyścił. Większą ostrożność zachowajmy w przypadku modeli wyścigowych. Tam szybciej i częściej dochodzi do zużycia zębatek, amortyzatorów, tulejek czy mechanizmów różnicowych. Koszt ich wymiany może uszczuplić nasz budżet nawet o kilkaset złotych. Pamiętajmy - prawdziwe okazje zdarzają się rzadko. Bądźcie czujni.

Autor: Paweł Grabowski
OtoModel.pl - ogłoszenia modelarskie
Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2017r. O nas | Reklama | Magazyn [PDF] Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska