Król w trzeciej odsłonie

Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa.

Data publikacji: 2020-04-23

Jeśli myślisz o trialu, myślisz o Axialu. I choć ostatnio mocno w tej stawce namieszał Traxxas, to kultowa konstrukcja SCX10 dzielnie broni się przed konkurencją. Zdalnie sterowane blokady czy 2-stopniowa skrzynia biegów jest odpowiedzią na nowoczesnego Defendera.

Przygoda z trialem niemal dla każdego zaczynała się od Axiala. To oni budowali najlepsze i najdzielniejsze modele do skałkowych wspinaczek i pustynne przeprawy. Każdy zna też kultowy symbol SCX10 - stalowa rama do której mocowano wszystkie podzespoły rasowej terenówki. Piękne rzeczy projektanci tworzyli też nad podwoziem - lexanowe karoserie oparte na licencji Jeepa zdobią niemal każdą trialówkę. Dzisiaj jednak świat mocno idzie do przodu, i przez pewien czas wydawało się, jakby Axial o tym zapomniał. Jakby zapomniał, że Traxxas zaprezentował groźną broń naszpikowaną nowoczesnymi technologiami - Defendera TRX-4. Potem szybko pokazał się Bronco, Chevrolet czy Mercedes. Axial na coś czekał, nie widział działań konkurencji?

Dzisiaj już wiemy - w zaciszu amerykańskich biur konstruktorzy Axiala projektowali trzecią odsłonę ramy SCX10. Warto było czekać.

Pierwszy rzut oka i co mamy nowego?

  • karoseria Jeepa Wranglera 2017, z wnętrzem, detalami i kierowcą
  • podwozie z nadkolami
  • realistyczne dodatki jak obudowa skrzyni biegów czy silnika V8 ze stożkowym filtrem powietrza i kołami pasowymi
  • regulowany rozstaw osi
  • i to, czego pewnie zazdrościli Traxxasowi - zwolnice, zdalnie sterowane blokady, 2-stopniowa skrzynia biegów

Ale po kolei...

Na początek do sklepów trafia zestaw KIT (czyli do samodzielnego montażu) z karoserią Jeepa Wranglera 2017. SCX10 III łączy wszystkie najlepsze cechy poprzedników i dorzuca kilka nowych, realistycznych jak w samochodach w skali 1:1. Nowością jest przede wszystkim funkcja DIG, czyli możliwość zbudowania tylnego mostu z opcją zdalnie sterowanej blokady mechanizmu różnicowego. Musimy oczywiście zaopatrzyć się w odpowiednie micro serwo (producent rekomenduje Spektrum SX107) i aparaturę z co najmniej 3-kanałowym odbiornikiem. Kolejny krok na przód to 2-stopniowa przekładnia główna pozwalająca na jazdę wolną i... nieco szybszą. Wtedy potrzebujemy już aparaty 4-kanałowej. Na liście nowości pojawiają się zwolnice - specjalny układ zębatek pozwalający podnieść cały most wyżej zwiększając tym samym prześwit modelu i jego dzielność w terenie. Kolejną zaletą zwolnic jest zwiększenie osiągów modelu przy jednoczesnym "odciążeniu" pozostałych elementów układu napędowego. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliło też zwiększyć promień skrętu do 45 stopni.

Dbałość o wygląd

W tej kategorii Axial nigdy nie rozczarowuje. Jeep Wrangler 2017 - idealnie odwzorowana w przezroczystym lexanie karoseria, ze wszystkimi przetłoczeniami, liniami, grillem czy światłami. Dostajemy dodatkowo plastikowe wycieraczki, lusterka zewnętrzne oraz klamki. Zajrzyjmy do środka Jeepa - kolejny mocny plus dla Axiala - jest kierowca, deska rozdzielcza, fotele i klatka bezpieczeństwa. Po prostu cudo.

Całości nowej konstrukcji SCX10 III dopełniają licencjonowane opony terenowe Nitto Trail Grapplerz kołami KMC Machete, gwarantując jeszcze większy realizm i przede wszystkim lepszą przyczepność na bezdrożach. Brak stosowania kleju do łączenia opon z felgą pozwala na swobodne wymiany ogumienia, bez konieczności rozrywania czy uszkadzania całego zestawu.

Jestem mocny

Konstruktorzy SCX10 III generacji poświęcili sporo pracy nad wzmocnieniem wszystkich elementów odpowiedzialnych za terenową dzielność. Teleskopowe wały napędowe zostały powiększone i wykonane z mocniejszego materiału. Wszystkie przekładnie, bez wyjątku i bez kompromisu wykonano z metalu. Stalowe są też orczyki do serwa i wszystkie linki zawieszenia. Z przodu przeprojektowano miejsce na serwo, by to jak najmniej przeszkadzało w jeździe po przeszkodach. Zawieszenie, choć oparte na poprzedniej konstrukcji, dopasowano pod nowy kształt ramy. Cała geometria ma teraz pozwolić na poprawę skrętu oraz zwiększenie dzielności w terenie.

Jazda testowa

To nasze pierwsze wrażenia po przeczytaniu informacji prasowej od Axiala. Teraz czas na poskładanie wszystkich "klocków" i pierwszą jazdę w terenie. Do zobaczenia na szlakach.


Autor: Michał Jasiński

Galeria fot. Nadesłane Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 1 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 2 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 3 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 4 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 5 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 6 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 7 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 8 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 9 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 10 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 11 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 12 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 13 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 14 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 15 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 16 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 17 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 18 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 19 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 20 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 21 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 22 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 23 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 24 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 25 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 26 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 27 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 28 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 29 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 30 Axial SCX10 III - król odrobił lekcję i chce pokonać Traxxasa. - 31

OtoModel.pl - ogłoszenia modelarskie
Dodaj komentarz:

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2017r. O nas | Reklama | Magazyn [PDF] Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska